Aan de slag bij Primark: Rick over zijn halfjaar op het hoofdkantoor
Wat hield jouw opdracht bij Primark precies in?
“Ik heb bij Primark Nederland als adviseur zowel de collega’s op het hoofdkantoor als de HR-managers van de winkels geassisteerd. Mijn werkzaamheden waren heel divers: van het doorvoeren van salarissen en het nalopen van mutaties voor salaris en verzuim, tot het achterhalen van de oorzaak van problemen om deze structureel op te lossen en te voorkomen.”
“Ik heb mij verder kunnen professionaliseren op het vlak van zowel hard skills als soft skills dankzij de zelfstandigheid die mij is toevertrouwd vanuit Primark en USG.”
Dat klinkt breed. Kun je daar wat voorbeelden van geven?
“Naast de operationele HR-taken heb ik ook contracten en brieven opgesteld met betrekking tot aanstellingen, promoties, locatie- en salariswijzigingen en uitdiensttredingen. Op het hoofdkantoor heb ik meegewerkt aan de analyse van het medewerkerstevredenheidsonderzoek en me gebogen over het vraagstuk rondom opleidingsbudgetten. Daar heb ik ook een start gemaakt met de verdere invulling daarvan.”
Met welke systemen heb je gewerkt?
“Voor het uitvoeren van mijn werkzaamheden heb ik gebruikgemaakt van WorkDay, Manus, VismaVerzuim en natuurlijk Office, vooral Excel, Word en PowerPoint. Dat heeft mij geholpen om processen goed te kunnen volgen en verbeteren.”
Wat heb je geleerd van deze opdracht?
Waar kijk je het meest naar uit in je volgende opdracht?
Deel dit artikel
Gerelateerde artikelen
Een terugblik: de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht 2025